קיבוץ להב - פיצוחים לשבעים

"פיצוחים לשבעים": שבוע החידות לחג ה-70 בקיבוץ להב

שבוע "פיצוחים לשבעים" היה חגיגה של חידות בקיבוץ להב בחודש שעבר. צוות המשחק "הפציץ" בחידות, צילומים – וגם בפיצוחים. עוד קודם הופיעו חידות חימום כדי למשוך את תשומת הלב של המבוגרים, הנוער והילדים. השגעון הזה נמשך עד יום שישי, כדי לקבל את מפת הקיבוץ, שהופצה מראש, עם 28 נקודות מסומנות עליה – פתרון כל החידות מכל השבוע. למעשה נחשפו הפתרונות לכל דורש ומתקשה, כדי שבשבת ייצאו לנוע בין המקומות שסומנו ולהצטלם לפי הוראות כתב החידה.

מפת הקיבוץ חולקה לתאי הדואר, וזו היתה הזדמנות, למי שאינו עוסק בכך, לראות איך נראה הקיבוץ, איך הפיזור והיכן מוסדות הציבור.

מדי יום הופיעו חמש חידות:

א. שלט חוצות –  בין מגרש המשחקים והכל-בו הועמד קיר עם שלטי-חוצות. כל יום חידה חדשה, עם רמז לשתי דמויות בלהב. רק צריך לקרוא, להפעיל את המחשבה ולפצח.

ב. חידת צילומים – פוסטר עם 6-5 תמונות הוצג בכניסה לכל-בו ובמקביל בכניסה לחדר האוכל. היה צריך לזהות את הצילום, ולקבוע "היכן זה?" או "היכן עמד הצלם?", או "מה הכי קרוב ל…".    

ג. חידה מודפסת – מדי בוקר בתא הדואר, לפיצוח בהתכנסות המשפחתית בבית, ועם השכנים: המבוך עוד נפתר בקלות, אבל לפצח את "טיול הג'יפים" היה צריך 'לשבור את הראש'.

ד. חידת ווטסאפ – עוד חידה יומית שנשלחה ברשת הווטסאפ. "מי הן השלוש העוסקות בקליטה? (צלחות הלווין שעל גג המזכירות), או לוח בינגו עם תכונות, שרק פס אחד התאים לחברה בקיבוץ.   

ה. חידת וידאו, סרטון יומי בעריכת משה תייר, עם סיפור מפתיע ומשעשע, בו פרט אחד הוסתר, כדי ליצור עוד חידה: על הופעת חשפנית בראשית הקיבוץ (!), על  שוכר דירה שגידל בה קנאביס, ועוד. 

למעט חברים היו ביום שישי כל 28 הנקודות על מפת הקיבוץ, ומי שביקש – קיבל פתרונים ברצון, כדי שיגיע בשבת לרחבת הכל-בו עם מפה ובה הנקודות, יקבל כתב חידה איך להגיע ל-7 מקומות ("בין 4 נקודות עובר רק צלב אחד בלבד") מפתיעים ואפילו 'לא מוכרים' בתוך הקיבוץ, בהם יש להצטלם לפי הנחיות כתב החידה. 

הצוות של אופיר מילר ומשפחתו זכה בפרס – מגש ענק עמוס בשקדים, פיסטוקים, בוטנים ועוד – ה"פיצוחים לשבעים".

צוות המשחק: עמיר שכטר, זוקה וינשטיין, איילת מנדה, עומר חלמיש, צילה שכטר, עוזי שחר-שפירא ואבי נבון – המפתח של המשחק.