דה מרקר: עוד תרומה למדע - מחשב הושתל במוח חזירה | קיבוץ להב חזירים ומחקר

דה מרקר: עוד תרומה למדע – מחשב הושתל במוח חזירה | קיבוץ להב חזירים ומחקר

ככל הנראה אין אדם בעולם שלא שמע על היזם המפורסם אילון מאסק. בכתבה של אתר דה מרקר, מציגים את אחד הפרויקטים שמדעיים המעניינים ביותר שבהם לקח חלק מאסק.

מאסק הצליח לדבריו להשתיל מחשב קטן במוחה של החזירה גרטרוד. "יש לנו חזירה בריאה ושמחה, קצת ביישנית בהתחלה, אבל מלאת אנרגיה ושמחת חיים, ויש בה שתל כבר חודשיים", אמר מאסק בעת הצגת הפרויקט.

את השתל ניתן להסיר, כפי שהציג בעזרת חזירה אחרת, דורותי. "מה שדורותי ממחישה זה שאפשר להכניס את נוירלינק, להסיר אותו ולהיות בריא, שמח ובדיוק כמו כל חזיר נורמלי אחר".

התקווה היא כמובן לפתח מוצרים שיוכלו לסייע מבחינה רפואית לבני האדם. מזה מספר עשורים שמכשירים קטנים המגרים עצבים ואזורים במוח במטרה לטפל בבעיות שמיעה ובמחלת פרקינסון מושתלים בבני אדם. מדעני מוח ערכו ניסויים נוספים, ששילבו שתלים במוחם של בני אדם שאיבדו שליטה על פעולות שונות של הגוף בשל פגיעות בחוט השדרה או מצבים נוירולוגיים כמו שבץ. האנשים שהשתתפו בניסויים האלה הצליחו לשלוט באיברים רובוטיים או בחפצים קטנים כמו מקלדת מחשב או עכבר, אך עדיין לא השלימו משימות מתוחכמות יותר.

לאילון מאסק ניתן למסור מחברי קיבוץ להב שההתקדמות שלו בתחום המחקר הרפואי מסייעת לכלל המדענים והחוקרים, וגם מכון המחקר של קיבוץ להב מצטרף לשמחה לגבי גילויים חדשים בתחומים אלו.